Battenberg Cake ✤ Батенберг кейк

Ех, днес ме сполетя изневиделица един напълно свободен ден! Без деца, кучета, ходене на село или пък работа през уикенда за в къщи (брррр!) След като първо се наспах блажено до към десет (че дали не беше и половина…), пих кафе в мрежата дълго-дълго и се размотавах до безобразие, че чак си доскучах сама на себе си, реших че е крайно време да пробвам стрипа, който Надето си купи и ми даде за уж два дни (срам ме е много, беше преди нова година). За тази цел просто се налагаше да приготвя някаква фотогенична храна. И се сетих, че онзи ден ми беше попаднала една доста съблазнителна рецепта за кейк Батенберг, която беше означена с етикет “За уверените готвачи”. Е как да не се почустваш предизвикан? И речено-сторено: и кейкът е опечен, и стрипът е изпробван. Доста ми хареса, и сега трябва да реша да си купя или не, хаха. За мен остава чуденето, а за вас е рецептата – имате време да го направите утре сутрин за следобедното кафе с приказки ☺



Батенберг кейк с орехи и кафе

(рецептата е на Marry Berry, колкото и смешно да звучи)

За кейка:
100 г меко масло
100 г ситна кристална захар
2 големи яйца
100 г брашно
½ ч.л. бакпулвер
50 г смляно сурово кашу
няколко капки ванилов екстракт
3 с.л. мляко
1 ½ ч.л. разтворимо кафе
25 г орехи, нарязани

За масления крем:
100 г пудра захар
40 г меко масло
1 ½ с.л. мляко

За декорация:
200мл млечна сметана
какао за поръсване
няколко цели орехови ядки



Загрейте фурната до 160°С. Отрежете парче хартия за печене с размери 20 х 28см. Прегънете го през средата и направете 4 см плоха, така че да раздели 20 см квадратна форма на две равни части. Намажете формата с масло и я застелете с приготвената хартия, убедете се, че гънката е точно в средата, за да станат еднакви двете части на кейка.
Сложете маслото, яйцата, захарта в купа и разбийте на пухкав крем. Добавете брашното, бакпулвера и смляното кашу, объркайте. Отсипете малко повече от половината от сместа в друга купа. Прибавете ванилията и половината мляко. Към другата част добавете кафето, разтворено в другата половина от млякото и нарязаните орехи. Пресипете двете смеси в подготвената форма – бялата в едната половина, кафявата – в другата.
Заравнете повърхността и изпечете за около 35-40 мин. Оставете да изстине леко във формата, след което го извадете, отстранете внимателно хартията и охладете напълно върху решетка. Отрежете неправилните краища и разделете всяка част от кейка на две дълги ленти.
За масления крем смесете пудрата захар с маслото и млякото и разбийте на гладък крем. Залепете заедно една бяла и една кафява лента с част от масления крем. Отгоре намажете по-голямата част от останалия крем, сложете отгоре шахматно останалите две ленти, като ги слепите с последния маслен крем.
За декорация използвайте разбитата сметана, поръсете с какао и украсете с орехите. В оригиналната рецепта смлените ядки са бадеми, и покритието е от марципан, но в днешния снежен ден хич не ми се излизаше да търся и ги заместих с каквото намерих в шкафа. С което искам да кажа, чувствайте се свободни да импровизирате в реализациите си ☺.


Коментари

  1. Изглежда страхотно! Много повече ми допада този крем за покриване от популярното тук захарно тесто, с което го покриват.
    Сметана орехи и кафе - ммм не може да се сбърка с тази комбинация!
    Мери Бери е институция :)

    ОтговорИзтриване
  2. Ооо, прекрасен е! Много идеен, а предполагам и още толкова вкусен!
    Хубава, снежна неделя ти желая, Лоис!

    ОтговорИзтриване
  3. Жесток! От доста време му се каня, но така и не мога да стигна до него.

    ОтговорИзтриване
  4. Чудесен кейк! Много ми харесва идеята с хартията - спестява печенето на два блата. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  5. Боже,колко е хубав този кейк! Невероятно е фин!Страхотна си!

    ОтговорИзтриване
  6. Откога му се каня и аз. Изглежда невероятно вкусно!

    ОтговорИзтриване
  7. Изглежда неустоим този кейк!Хич няма да деля тавичката.Два блата за два кейка , че да остане и за мен парченце.
    Хубава неделя!

    ОтговорИзтриване
  8. Този коментар бе премахнат от администратор на блога.

    ОтговорИзтриване
  9. Уникален е! Изглежда невероятно вкусно! Поздравления!

    ОтговорИзтриване
  10. Фантастично изглежда и примамва да се грабне виличката.....Почти преглътнах...Всъщност идеята за сметановия крем е превъзходна, това би ми допаднало повече от варианта с марципан, който съм пробвала! Поздравления!

    ОтговорИзтриване
  11. Благодаря ви, и всъщност няма нищо трудно в приготвянето му, освен ако не гоним съвършенството в еднаквостта на четирите му части :)

    ОтговорИзтриване
  12. Фантазия и на вид и на вкус Луис!

    ОтговорИзтриване
  13. Lois, gostei muito do seu blog!
    Voltarei mais vezes.
    Bjs

    ОтговорИзтриване
  14. Хиляди благодарности за уникалната рецепта, само докато видях снимката и ми "потекаха лигите", както се казва. Определено ще пробвам да го направя този кейк през уикенда, дано да ми се получи така както на снимката. Благодаря отново. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  15. Този коментар бе премахнат от администратор на блога.

    ОтговорИзтриване
  16. Ехееее, красота... чак ми потекаха лигите... шегувам се разбира се, ама наистина е много изящно. Иска ми се и жена ми да можеше да приготвя подобни сладкиши. Поздрави! :)

    ОтговорИзтриване
  17. samo da kaja bialoto brashno az go zameniam s almomd flour 1 cup + 2 tbsp coconut flour .... and for all the butter i use coconut oil or cconut butter and coconut milk :)))) and you have your sefl Paleo treat :)))))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. да, става, но получаваш съвсем различен сладкиш.

      Изтриване

Публикуване на коментар

Популярни публикации